Reisverslag 2008

USA2008-1 2008-2 2008-3 2008-4 2008-5 2008-6

Dat het een lange dag ging worden, dat wist ik, en dat die vermoeiend zou zijn ook. Maar dat die dag vroeger begon dan gepland, daar zit pa voor iets tussen. Ik had afgesproken om kwart voor 7, maar hij was er al om 25 over 6; ik was nog niet klaar ... Ik reed naar Zaventem. Alles ging vlot. We waren er iets voor 8, en de vlucht stond nog niet op het bord. Dus eerst even een koffie gaan drinken en daarna ingecheckt. Alles ging vlot. Om 9 uur ging ik richting gate, het vliegtuig op en richting Atlanta.

De vlucht verliep vlot; de eerste film heb ik gemist (ik sliep toen). De tweede film was niet interessant dus werkte ik maar op de computer. Drank (alcohol) aangepast in prijs: 6 dollar of 4 euro. Ze hebben me alle drank toegestaan die ik vroeg. Alhoewel ze geen dubbele whiskys mogen geven, kreeg ik wel 2 keer 2 whiskys en nog 2 flesjes wijn bij het eten (1 flesje was gratis); in het vliegtuig al 30 dollar kwijt!

In Atlanta was er wat vertraging aan immigratie (iets met het computersysteem). Voor mij geen probleem want mijn aansluitende vlucht was pas om kwart na 7 ‘s avonds. Bijna 5 uur moest ik me dus bezig houden.

Na een sigaret (buiten de luchthaven), ging ik terug binnen op zoek naar rookzones. De enige rookzone in de buurt van mijn terminal was een bar (drinken verplicht te nemen). Dan maar een eerste Budweiser, draft en large. Nog maar eentje en dan ... Ik wilde stoppen met drinken, echt waar, komt er een vrouw binnen die alleen voor een sigaret binnenkwam. “Give him whatever he’s drinking”, zei ze. Ze steekt een sigaret op, geeft haar kredietkaart af, ze doet er nog een tip van 1 dollar bij (totaal 6 dollar 29 cent), trekt nog een derde keer aan haar sigaret, dooft ze en is weg ... Dure sigaret maar ik was er toch maar weer goed mee.

De ‘binnenlandse’ vlucht naar Chattanooga ging ook vlot. We mochten plaats kiezen die we wilden, want we waren maar met 15 personen in een vliegtuig voor 50 passagiers. De vlucht duurde 22 minuten. Meer dan een kwartier te vroeg kwam ik aan in Chattanooga. Vijf minuten na het uistappen kwamen de koffers al. Mijn boeltje bij elkaar gepakt en buiten gaan wachten op de familie Leyssens.

‘s Avonds nog wat bijgepraat en de koeken, chocolade, snoepjes, boeken, ... uitgeladen. De drank die ik vorig jaar achterliet was er nog en zo ging ik tegen half 11 naar bed.

Goed geslapen. Om half 8 wakker geworden. Nog geen geluiden boven. Koffers uitgepakt. Laptop opgestart en wat aan gewerkt. Om 9 was er wel beweging en ging ik een sigaret roken buiten. Goed weer.

Na het ontbijt Elena af gaan zetten aan de dansschool (ze doet mee aan een danskamp waarvan we vrijdag een show gaan krijgen). Dan naar Lowe’s voor het kiezen van materiaal om de keuken te renoveren. Ten slotte nog geholpen met schuren en het verven van de voordeur en kelderdeur. Dan gingen Claudio en Anne-Mie naar de tandarts en ik babysitte Emilie. Terwijl zij tv keek en ik aan de pc bezig was barstte een enorm onweer los.

Even daarna klaarde de hemel helemaal open en maakten we gebruik van het zwembad.

Tegen 5 uur begon de hemel weer te betrekken. Dan maar binnen en klaar maken om te gaan eten in Outback.

Terug thuis nog wat tv gekeken.

Weeral vroeg wakker. Claudio is werken. Elena moest naar danskamp gebracht worden. Nadien moesten we wachten op de man van Lowe’s voor de opmetingen van de countertop.

Vriendelijke man, die van Lowe’s, die de opmetingen kwam doen. Hij ging alle info nog tijdig doorgeven, zodat Claudio en Anne-Mie vandaag nog zouden weten wat het gaat kosten.

Dan onze rondrit door Dalton gaan doen. Ik werd afgezet aan de politie om de ride-a-long te gaan regelen, intussen ging Anne-Mie met Elena naar het ziekenhuis om filmtickets te halen.

Ze pikten me terug op en dan gingen we naar Office Depot om info te halen voor een nieuwe printer.

Voor we Elena gingen oppikken aan het danskamp reden we nog even naar Wal*Mart om inkopen te doen.

Terwijl Anne-Mie Elena ging oppikken, maakte ik al spaghettisaus klaar voor ons avondeten.

Na het avondeten werd dan de nieuwe printer gehaald en de info voor de countertop.

Op de foto hiernaast zie je dat gevangenen worden ingezet in openbare werken. Zie je ook hoe hard de bewaker werkt?

Voormiddag niet veel gedaan: enkel de kaartjes geschreven voor België en Nederland. Die gaan morgen of maandag de post op.

Toen we op weg waren om Elena af te zetten aan het danskamp waren de gevangenen weer bezig met werken.

Terug thuis begonnen we te denken aan een project voor deze vakantie. Bij aankomst (dinsdag) had ik al een waardebon aan de familie Leyssens-Boel gegeven.

Dit was al verschillende keren gezegd in voorgaande jaren, dat dit nodig was.

Verder hebben we ook nog een planning opgesteld voor de rest van mijn verblijf hier.

We hebben heel wat denkwerk verricht tot de tijd daar was om naar de ‘show’ van Elena te gaan kijken.

‘s Avonds hadden we afgesproken met Carl en Rusti, om te gaan eten bij Rafaels’ en nadien om bij hen thuis de avond te spenderen.

Voormiddag met Anne-Mie en de kinderen naar de rommelmarkt gegaan in de buurt. Anne-Mie heeft weer een paar spulletjes op de kop kunnen tikken, die ze kan verkopen op Ebay.

Het was heet vandaag. Anne-Mie stofzuigde het zwembad terwijl ik mijn nieuwe speeltje (Sony Sportspack SPK-HCD) uittestte. Dat ding hebben we eergisteren rond 11 uur gekocht/besteld op Amazon.com (internet). Ik betaalde voor shipping en handling het bedrag voor levering binnen 2 werkdagen. Het moest dus aan gaan komen op maandag. Gisteren (de dag na de bestelling - om 12 uur) werd het al geleverd. (Door het minder goede weer heb ik het niet kunnen uittesten die dag.) Nu kan ik ook IN het zwembad filmen!

Maar weeral kwam er onweer aan, en moesten we ons binnen bezig houden. Omdat ik vanavond moet gaan babysitten, heb ik intussen maar mijn werkstation voor de website(s) op de dinertable opgesteld.

Iets laten belde Claudio of we mee gingen om iets te eten in Zaxby’s. Claudio was er met een dienstvoertuig.

Tussendoor zijn we ook nog even op Claudio’s werk geweest. Daar hing een collectie patches, waarvan er enkele heel herkenbaar zijn.

De avond bracht ik dan uiteindelijk door met babysitten ...

De kinderen mochten me niet wekken voor 9 uur. Inderdaad, dat deden ze niet, ze waren er om 2 na 9. Anne-Mie en Claudio hadden gewerkt van de nacht en gingen tot 12 uur blijven slapen. Elena en Emilie hebben bij mij naar een film gekeken tot de ouders wakker waren.

Na het middagmaal gingen Claudio en ik vlug nog wat spullen bijhalen in Wal*Mart, voor onze barbecue.

Tegen 4 uur namiddag waren ze er: Jacky en Terry, Richard en Yawen met de dochters Shemae en Shemier. Terwijl Claudio bakte speelden de kinderen in het zwembad.We hebben goed gegeten en nog lang zitten babbelen met de Taiwanezen, over hun en Amerikaanse en ‘mijn’ cultuur.

Claudio weer werken vandaag. Anne-Mie was naar de tandarts. De kinderen sliepen nog.

Eerst nog enkele foto’s van de trap genomen en dan begonnen met de ‘afbraak’. Op 5 uur tijd bleef dit nog over van de trap.

Ik ging douchen terwijl Anne-Mie even naar Claudio’s werk reed. Even later telefoon: ze kwam me halen want er moest een patiënt met Lifeforce naar een ander ziekenhuis overgevlogen worden.

Het was al snel laat geworden. Nog eten en wat tv en ‘bedtime’.