In 2009 ging Jetty nog eens een keertje mee naar de V.S.

Ons reisverslag ...

USA2009-1 2009-2 2009-3 2009-4 2009-5

Zaterdag 1 augustus

Het vervolg van ‘jugging’:

Stap 7: Vroeg opstaan en de boot op, stroomafwaarts varen en ‘zoeken’ naar onze ‘jugs’ (onze naam staat er op).

Stap 8: De jugs ophalen en kijken wat we gevangen hebben (we vonden 14 van de 16 jugs terug).

Stap 9: Gaan bluffen in Copper Port met onze vangst, wegen, foto laten maken voor de krant, ...

Stap 10: De vis terugzetten of meenemen om op te eten (wij hebben de vissen teruggezet)

We vingen dus 8 vissen, we hebben er enkele moeten teruggooien omdat ze te ‘klein/jong waren. Met de grootste zijn we naar Cotton Port gegaan. Die werd gewogen: 48 pond (ongeveer 24 kilo), maar wij twijfelen aan de juistheid van dit resultaat want de staart stond nog op de grond. We vermoeden dat hij rond de 30 kilo woog.

In de namiddag gingen we dan weer de rivier op om te zwemmen, spelen, relaxen, ...

Zondag 2 augustus

Jetty vond het innertubing te gek. Claudio en ik hielden het die dag rustig.

Vandaag eigenlijk niet veel gedaan. We waren nog aan ‘the lake’, maar het was opruimdag. De broers van Kristina waren al vroeg met hun familieleden vertrokken om te gaan raften - ze zouden niet meer terugkomen. Wij hielpen Kristina met alle lakens verzamelen, stofzuigen, de frigo’s leegmaken, auto’s laden, ... Kristina en haar moeder bleven achter om de was te doen.

‘s Avonds gingen we eten bij Tijuana’s (mexicaans) en dan ging Anne-Mie werken.

Sinds gisteren waren heel wat familieleden gekomen: David en John (broers van Kristina), (little) David en zijn twee zussen. Quin met zijn broer, ...

Er werd nog eens uitgebreid gebarbecued.

De dag liep snel voorbij.

En ‘s avonds deden we een hele ervaring op tijdens een plaatselijk karaoke-event.

Maandag 3 augustus

Uitrusten was de boodschap. Werken aan het verslag was de opdracht. Ik moest heel veel bijwerken.

Toch wat ontspanning genomen: rond 3 uur vertrokken we om enkele boodschappen te doen en dan reden we door naar Chattanooga. We gingen er naar een baseball wedstrijd kijken. Het waren de Chattanooga Lookouts tegen de Diamond Jaxx. De Lookouts hebben gewonnen. Het scheelde echter niet veel, de beslisssende punt werd gemaakt in de laatste inning.

Het spel begon om 6u15, het was pas gedaan om 10u00.

Dit is één van de weinige plaatsen waar je bier mag drinken, zonder echt gecontroleerd te worden.

Jetty vond het fantastisch, maar was verbaasd van de ‘andere’ spelregels.

Dinsdag 4 augustus

Dit was zo ‘redneck’, maar toch plezant.

We genoten er van heel wat country-muziek, rare danspasjes, budweiser, ...

Vandaag konden we rustig wakker worden.

Een rustdag voor ons.

In de voormiddag sliepen we dus uit (alhoewel Emilie al vroeg aan ons bed stond - Jetty hield ze bezig).

We hadden wat tijd om bezig te zijn met de website. Ik probeer nu bij te werken.

In de namiddag gingen we dan naar Chattanooga. We gingen Ruby Falls bezoeken.

Dit was een leuke ervaring.

Nadien gingen we eten bij John’s barbeque (eigenlijk David’s barbeque) maar ze hielden de naam van de vorige eigenaar (David is Kristina’s broer) als naam voor de zaak.

Echt goed eten!. Als je ooit naar Dalton, GA komt, eet bij John’s BBQ!

Woensdag 5 augustus

Vandaag hadden we even tijd om de website bij te werken.

We vertrokken al vroeg om naar Scotsboro, AL, te gaan om de ‘unclamed baggage’-center te bezoeken.

Er zijn zo enkele winkels in de US. Zij verkopen de bagage die niet werd opgehaald of verloren is geraakt. Ze sorteren wel de spullen. Ze hadden heel veel kleding, maar ook ipods, koffers natuurlijk, juwelen, horloges, ... Deze spullen waren te koop aan de helft van de eigenlijke winkelwaarde.

Donderdag 6 augustus

Meet and greet the teacher. De dag voor de school terug begint kunnen de ouders en leerlingen kennismaken met hun leerkracht voor het nieuwe schooljaar. Daar moesten we dus zijn tussen 2 en 3 namiddag.

Even kennismaken en dan de auto in.

De laatste dag van de vakantie gingen we nog even profiteren. We gingen naar de ‘largest yardsale’ van de wereld. Die doe ik elk jaar aan. Wij gaan op het stuk in de buurt van Chattanooga. Highway 27 loopt van Kentucky tot Alabama, en op deze weg staan hier en daar kraampjes opgesteld, zijn er garage- en yardsales, ... Dit jaar hebben we eigenlijk niet zo veel koopjes kunnen doen.

En dan kregen we honger.

We reden terug naar Dalton en gingen er eten in het Japanse restaurant. Dit was eten op een rustige manier, met een uitgebreid menu en een show die aan tafel werd opgevoerd. Het was niet goedkoop, maar zeker wel de moeite waard: goed eten, vriendelijke mensen, ...

Vrijdag 7 augustus

Onze laatste dag van de vakantie in Dalton, hun eerste dag van het schooljaar. De lessen beginnen hier om 7u40 ‘s morgens! Ze hebben gedaan om 14u30. Voor hen een lange dag na de vakantie. Gedaan met uitslapen. Terug huiswerk. ...

Wij deden vandaag onze laatste inkopen en begonnen met het pakken van onze koffers.

Ook probeerden we onze laatste hand te leggen aan de website en het scrapbook.

Zaterdag 8 augustus

De dag van vertrek. Anne-Mie had gewerkt, en had overuren. Ze was doodop. Gelukkig was Kristina bereid om ons naar de luchthaven in Chattanooga te brengen. Bedankt Kristina.

We hadden een beetje schrik wat betreft gewicht van de koffers. Maar in Chattanooga werden de koffers niet gewogen ... We zeiden dat ze wellicht elk 48 pond wogen. De man van de luchthaven ’schatte’ het gewicht en zei dat alles ok was.

De vlucht verliep vlot.

In Atlanta moesten we overstappen. We hadden er een 3 uur wachttijd. Deze tijd verdeden we in de enige bar van de luchthaven waar gerookt mocht worden. (Voor volgend jaar: dit is Sojourneys aan gate D3.)

Dan naar de E-gates. Onze vlucht zou vertrekken van E8. Net naast de gate was een rook-lounge. Mijn laatste sigaret voor de vlucht.

Ook deze vlucht was vlot.

Zondag 9 augustus

Aankomst in Zaventem.

Geen problemen aan douane, noch aan immigratie. Alles vlot afgehandeld.

In de aankomsthal wachtte de man van A&C Airporttaxi op ons. Vlotte rit naar huis.

Thuis het saaie werk: uitpakken, opruimen, ...

Einde van 5 weken vakantie, soms erg vermoeiend, en soms erg relaxerend. Kijk al uit naar volgend jaar.