In 2009 ging Jetty nog eens een keertje mee naar de V.S.

Ons reisverslag ...

USA2009-1 2009-2 2009-3 2009-4 2009-5

Vroeg vertrokken dit jaar. Maar 1 dagje vrij gehad om te pakken en vandaag al weg. A&C-Airportservice was er al om 6 uur om ons naar de luchthaven te brengen. Daar waren we ruim op tijd. Nog tijd om een laatste Belgisch biertje te drinken.

De vluchten verliepen vlot, het weer was aangenaam, het eten goed, ... Al snel waren we in Atlanta waar we overstapten op een binnenlandse vlucht met als eindbestemming Chattanooga.

Daar kwamen Anne-Mie, Claudio, Elena en Emilie ons oppikken om door te rijden naar Dalton. Het eerste wat we daar deden was eten gaan bij de Chinees.

Vrijdag 3 juli

Donderdag 2 juli

Bekomen van de reis was het motto vandaag. Een collega van Claudio kwam langs om te helpen met het klieven van hout, nadien werd gerelaxed in het zwembad, Napraten met Claudio terwijl Anne-Mie werken was, op tijd het bed in want morgen gaan we op weekend naar Atlanta.

Zaterdag 4 juli

De rit naar Atlanta ging vlot, tot we bij Stone Mountain State Park aankwamen. Daar was het enorm druk. Vele Amerikanen kwamen naar hier afgezakt om het park te bezoeken, en nadien het vuurwerk mee te maken. Er wordt gezegd dat het vuurwerk van de 4th of July van Stone Mountain tot de beste van de hele VS behoort.

Het park zat vol volk, er was dan ook veel te beleven: Een 4-D film, treinrit, boottocht, speeltuintjes, hindernissenparcours, ...

Al vroeg waren er mensen een plaatsje aan het reserveren voor het vuurwerk en de lasershow. Dat was blijkbaar nodig, want toen wij om 19 u een plaats gingen zoeken hebben we echt moeite moeten doen. Uiteindelijk vonden we een plaatsje van 2 m² voor ons vijven. En dan maar wachten tot het vuurwerk gaat beginnen (gepland om 21u30).

Zondag 5 juli

Na een goed ontbijt in het hotel, gingen we naar het vernieuwde Coca-Cola-museum. Leuk vernieuwd, mooie ontvangst, een gids die ons wegwijs maakt, ... En dan vrij rondwandelen in het museum. Er is een volledige bottel-lijn te zien. De flesjes die hier gebotteld worden zijn ook voorzien van de botteldatum. Op het einde van het bezoek krijgen we zo een flesje mee.

Voor de rest wandelden we rond in het museum. We konden er een 4-D-film bekijken, coca-cola-producten van de hele wereld proeven, foto’s maken op de bank uit ‘American Idol’ en met de Coca-Cola-Polarbear, ...

‘S Avonds, terug thuis in Dalton GA, gingen we nog eten met Claudio (want die was niet mee op weekend - er moet iemand zorgen voor de centjes die wij uitgeven). We gingen naar Applebee’s voor real American food.

Daarmee sloten we een druk weekend af.

Maandag 6 juli

Na het vuurwerk terug naar de auto en aanschuiven om het park te verlaten.

We reden naar het hotel, dat Anne-Mie voor ons geboekt had. Daar gingen we een korte nacht tegemoet.

Het werd winkeldag vandaag.

Terwijl Anne-Mie en Jetty de kleinste, Emilie, naar balletkamp brachten sliep ik uit.

Claudio was werken, en vermoedelijk was Elena mee Emilie wegbrengen.

In de namiddag brachten we Elena weg, want die ging een nachtje slapen bij een vriendinnetje. Daarna konden we gaan shoppen.

Onze eerste stop was TJ-Maxx. Verder reden we naar HobbyLobby want Jetty wil aan haar scrapbook beginnen. Tussendoor Emilie van balletkamp halen en daarna naar de mall, waar we aten bij Subway.

Dinsdag 7 juli

Ik moest ‘s morgens al mee. We brachtten Emilie eerst naar balletkamp.

Emilie werd afgezet en wij (Anne-Mie, Jetty en ik) reden naar Calhoun, naar het outlet-shopping-center.

Claudio vertrok al redelijk vroeg om zijn les te gaan geven.

Na het sorteren van de koopjes aten we nog iets en daarna gingen we naar Wal*Mart om inkopen te doen. We gingen voor melk en kwamen natuurlijk met een afgeladen kar buiten.

De boeken van de bibliotheek moesten ook nog teruggebracht worden.

Dus reden we voorbij de bibliotheek waar we de boeken dropten in de ‘Book Return’.

Einde van een lange dag.

Woensdag 8 juli

Rustdag. Jetty ging met Anne-Mie naar balletkamp om Emilie af te zetten. Op weg naar huis zijn ze natuurlijk nog even gestopt aan een tweedehandswinkel.

In de namdiddag wat opgeruimd, wat in het zwembad gelegen, aan de website gewerkt, ...

Tegen de avond maakten Jetty en ik het avondeten klaar: meatballs in tomato sauce with mashed patatoes.

Donderdag 9 juli

Anne-Mie moest uitslapen: ze had gewerkt vannacht en moet komende nacht weer gaan werken. Claudio had voormiddag vergadering en Jetty is naar de post gewandeld. Na de vergadering kwam Claudio ons oppikken om te gaan eten bij de Chinees. We aten er met de hele staf van WEMS (Whitfield Emergency Medical Services).

Dan reden we wat rond met Claudio - sightseeing op het kerkhof bv.

Met de hele familie even naar Wal*Mart (nu kan Jetty beginnen scrappen), Lowe’s (dan heb ik weer ijs) en Emilie ophalen.

Claudio moet weer gaan lesgeven en Anne-Mie moet gaan werken. We maakten croque monsieurs als avondmaal.

Terwijl Jetty babysitte, werkte ik het webverslag bij.

USA2009-1 2009-2 USA2009-1

Dit had ik zelf ook nog nooit gezien: een drankautomaat, waar je kon betalen met VISA of AmericanExpress. Dat moest ik toch even proberen!

En dan op tijd naar huis, want Claudio moest die avond nog gaan les

geven, Emilie en Elena moesten opgepikt worden, ...