Reisverslag van mijn bezoek aan de VS in 2007

USA2007-01 2007-02 2007-03 2007-04 2007-05

Week van 8 tot 15 juli

Het was vroeg vandaag. Om iets voor 6 opgestaan. Me klaargemaakt. Ron was er om kwart voor 7. Nog even koffie en dan naar de luchthaven in Zaventem.

Ik was er ruim op tijd. Heel lang getwijfeld wat ik moest doen met het aanbod om een dag later te vertrekken: er waren te weinig plaatsen op het vliegtuig. Als ik zou blijven tot morgen, dan kreeg ik 1.000 dollar (om te vliegen), hotel en maaltijden. Uiteindelijk toegezegd. Maar toen puntje bij paaltje kwam, was het niet meer nodig. Ik ging dus toch mee, al was er een kwartier vertraging.

De vlucht verliep vlot. Het viel me pas op in Atlanta, dat mijn aansluitende vlucht veranderd was. Ik had nu een vlucht die pas anderhalf uur later ging vertrekken. Verder waren er nog wat problemen dat het vliegtuig niet tijdig daar was, waardoor we nog een vertraging opliepen van nog eens anderhalf uur. Ik landde in Chattanooga om half 8 in plaats van de oorspronkelijke tijd die op half 5 stond.

Claudio was gelukkig verwittigd en heeft met Annemie en Elena en Emilie maar een uur op mij moeten wachten. Zelf was ik heel blij dat ik eindelijk aangekomen was. Het was een lange dag geweest, maar hij was nog niet ten einde.

De laatste uren niets meer gegeten. De familie Leyssens had ook honger. Het werd dus chinees in Dalton.

Nadien was er nog een verrassing voor me ... Aan huis mocht ik niet kijken, en werd ik geleid naar een plek in de tuin. Eén van mijn vele gokken was correct. Ze hebben een groot zwembad geïnstalleerd! Daar krijg je zeker nog foto’s van te zien!

Dan werden de koffers nog uitgepakt. De kinderen waren blij met de cadeautjes!.

De laatste wijzigingen in het huis werden getoond: afwerking van de kelder, de nieuwe computer, nieuwe huishoudtoestellen, ...

Na een borrel en een gesprek om bij te praten sloot ik deze dag af.

Zondag 8 juli

Maandag 9 juli

Ik was vroeg wakker, maar om de jetlag te overwinnen verplichtte ik mezelf in bed te blijven en te proberen slapen. Rond 10 uur uiteindelijk opgestaan en mijn kamer verder ingericht (= koffers uitpakken, ...).

Na de brunch begon het ‘gewone’ leven terug.

We gingen eerst wat spullen wegbrengen naar de tweedehandszaak Providence. En natuurlijk werd er ook gekocht, al was het maar om op ebay te zetten.

Na vlug nog wat drank te halen gingen we ons omkleden, en zou ik de eerste keer van het zwembad gaan genieten.

Het water was wel koud, maar toch amuseerden we ons. Lang konden we echter niet genieten, een onweer lag in de buurt. We gingen op tijd naar binnen. Gelukkig, want even later begon het hard te regenen.

Nadat we terug gekleed waren, gingen we maar wat eten. We kozen voor McDonalds, omdat daar een speeltuin bij was. Koud daarbinnen. De airco stond veel te laag!

Verder gaan winkelen in de speelgoedwinkel en voor de eerste keer dit jaar in Wal*Mart.

Nadien de kinderen in bad gezet en nagepraat.

Mijn eerste vakantiedag zit erop!

Dinsdag 10 juli

Niet zoveel gedaan vandaag. Er waren wat problemen met enkele spelletjes op de computer van Elena en Emilie. Daarna begonnen met het maken van een toog, als barriere voor Daisy tussen het terras en zwembad. Door de storm (die er vandaag en morgen is) hebben we niet veel klaar gekregen hiervan.

Even naar de winkel geweest, de kaartjes geschreven, binnen gepruld. ‘s Avonds lasagna gegeten en wat tv gekeken. Rustige dag geweest.

Morgen is Claudio werken en Anne-Mie moet naar de les. Ik zal dus moeten babysitten. Daarom ga ik tijdig slapen (hoop ik).

Woensdag 11 juli

Vandaag moest ik dus babysitten. Claudio was er nog toen ik opstond. Daardoor kon ik nog vlug douchen. Dan is Claudio vertrokken.

Nadat de kinderen wakker waren, gewassen en gekleed, hebben we ontbeten. Anne-Mie liet al weten dat ze waarschijnlijk vroeger terug zou komen. Nog verschillende telefoons gehad, waarvan ik de berichten opgeschreven heb en doorgegeven.

Eerst speelden ze met de popjes, nadien keek Emilie naar een film, terwijl Elena met een computerspel bezig was. En daar was Anne-Mie al terug.

We gingen het zwembad proper maken, water laten afvloeien (het heeft echt veel geregend), ... En de zon kwam er uit. Hop het zwembad in. Maar dit was van korte duur; het begon te regenen.

Dan maar terug aangekleed en naar Calhoun gegaan, het winkelcentrum.

Iets later terug naar huis gereden. Thuis spaghetti gemaakt en goed gegeten.

‘s Avonds nog een kleine herstelling uitgevoerd op de veranda (een vliegengaas was los).

Donderdag 12 juli

Vandaag ging de gips van Elena’s arm af. Daarvoor moesten we naar het ziekenhuis Erlanger in Chattanooga. Om 2 uur moesten ze er zijn, om 3 uur was de klus geklaard. Geen gips meer.

We waren toch in Chattanooga. Dus gingen we de zoo bezoeken.

Op weg naar huis werd gebeld naar Jacky en Terry, om samen iets te gaan eten. Geen probleem. Het werd Logan’s.

Vrijdag 13 juli

De postkaartjes voor België en Nederland zijn vandaag vertrokken.

Ook de ride-a-long met de politie ben ik vandaag gaan regelen. Het zal (normaal gezien) voor volgende week vrijdag zijn.

Een frisse dag vandaag met maar 23 graden. Voelt eerder fris aan. Maar toen de zon uitkwam in de late namiddag hebben we toch nog even in het zwembad vertoefd.

Nadien alle bouwplannen voor rond het zwembad uitgetekend en de maten gaan opmeten.

Rustige dag geweest.

Vrijdag 13 juli

Zaterdag 14 juli

Het weer is terug normaal voor hier. Toch zijn we begonnen met het uitwerken van de plannen. Project 1 is het bouwen van een ‘toog-tafel’ met ‘opbergkast’. Anne-Mie zweten met het afrijden van het gras, Claudio en ik zweten met het bouwen van project 1, en de kinderen lekker plensen in het zwembad.

Zondag 15 juli

Om kwart voor 10 stond Emilie al aan mijn bed. Iets later Elena. Ze keken bij mij tv, terwijl Anne-Mie uitrustte van het werk.

Na het ontbijt vertrokken we naar Fort Mountain State Park. Daar was een ‘slangendag’. Krant en website spraken elkaar tegen over de juiste datum. In de week had Claudio daarom gebeld met het park. Maar eenmaal aangekomen ... was de info die het park ons gegeven had ook fout. Het was wel degelijk gisteren ... Niet getreurd. Ruby, een van de opzichters, gaf ons uitleg bij de slangen die zij in het natuurcentrum had, we kregen er uitleg over padden, beren, ... Tof. Vervolgens gingen we een wandeling maken in het park. Een hele klim om tot op het uitkijkpunt te komen.

Maar de wandeling was de moeite, en het uitzicht ook. Jammer dat de wolken zo laag hingen. Hier een filmpje van de omgeving.

Na de inspannende wandeling reden we nog wat rond op in Fort Mountain. Daarna reden we naar Chatsworth. Het was nog wat te vroeg om te eten. Dus gingen we maar Beals binnen, een winkel die echt leuk is om in rond te snuffelen.

Vervolgens zochten we het Mexicaans restaurant ‘Los Amigo’s’ op om er heerlijk te eten.

Thuis knutselden Claudio en ik nog wat verder aan Project 1, terwijl Annemie de kinderen in het zwembad bezig hield.

De avond werd afgesloten met een film naar een verhaal van Agatha Christie.