Welkom bij ons reisverslag 2006

Dit keer ging Jetty ook mee naar de States ...

USA2006-01 2006-02 2006-03 2006-04 2006-05 2006-05 USA2007-01 2006-04

Periode 6 tot 12 augustus 2006

Zondag 6 augustus

Na de vermoeiende dag van gisteren, rustten we eerst uit. Daarna werd er rustig gewerkt aan het scrapbook van Jetty betreffende haar reis naar de US, Annemie werkte aan haar fotoalbums, ik mocht voor hen afbeeldingen zoeken voor hun scrapbooks, ...

's Avonds moesten we naar een bridal shower. Hier geven ze een 'samenkomst' voordat men trouwt. Tijdens die samenkomst tussen vrienden of collega's of familie of ... worden cadeautjes gegeven. Kim had vandaag haar 3de shower voor haar huwelijk. Degene die we eigenlijk kenden en waardoor we uitgenodigd waren was Junior (de zoon van Monica en Izell).

Er was eten en drank (geen alcohol) voorzien. Het was best leuk; ze deden spelletjes met het huwelijkspaar dat volgende week zaterdag gaat trouwen.

Maandag 7 augustus

Weer een drukke dag gehad.

We moesten al redelijk vroeg op omdat we naar de school van Elena moesten. Daar was vandaag kennismaking met de leerkracht. Elena kreeg haar plaats in de klas toegewezen, kreeg papierwerk mee (voor de ouders), ... Morgen start Elena in 1st Grade!

Na het bezoek aan de school reden we door naar het Amicalola Falls State Park. Daar maakten we een wandeling bij de watervallen. Tijdens onze wandeling ontdekten we enkele slangen.

De dag was nog niet ten einde. Na de watervallen ging het naar de Consolidated Gold Mines van Dahlonega. Eerst kregen we er een rondleiding in de goudmijn van ongeveer 45 minuten. Na de toer mochten we goud 'pannen'. De kinderen kozen ervoor om gemstones te zoeken.

Om de dag af te sluiten hadden we nog afgesproken met Monica en Izell om te gaan eten bij Ryan's.

Ten slotte keerden we naar huis, Elena moet vroeg het bed in; zij gaat morgen naar school. Iedereen moet morgen dus vroeg op!

Planning voor morgen: 06.00 u opstaan - 07.00 u vertrek naar school - 07.45 u Elena afzetten aan school - dan doorrijden naar Chattanooga en de mall bezoeken - op tijd terug zijn om Elena na school terug op te pikken - 17.00 u eten met Kristina en Brian.

Dinsdag 8 augustus

Wat was dat vroeg opstaan. Helemaal nog niet wakker. Elena gaat vandaag voor de eerste keer terug naar school.

Nadien reden we door naar Chattanooga. We wilden de mall bezoeken, maar die was nog niet open. Dus dan maar enkele andere winkels gaan bekijken.

's Avonds waren we uitgenodigd op een etentje bij Kristina en Bryan.

Heerlijk gegeten, goed genoten van het gezelschap, tof gewoon.

Woensdag 9 augustus

Terwijl Jetty meeging met Claudio voor een ride-a-long met de ziekenwagen werkte ik thuis aan die website van Whitfield EMS.

's Avonds ging Anne-Mie werken.  Tussendoor kwamen Monica en Izell nog even langs om nog enkele cadeautjes af te geven. Voor de rest niet veel meer gedaan.

Donderdag 10 augustus

Vandaag was het nog eens een rustige dag. Jetty werkte aan haar scrapbook, ik aan de website. 's Avonds gingen we nog eten met Jacky en Terry.

Ook Richard, Jyaen en de kinderen waren er bij. Claudio moest noodgedwongen werken.

We hadden vandaag ook een zwaar onweer. De bliksem is in de buurt ingeslagen en het onweer heeft verschillende bomen geveld. Brandweer en politie hadden hun handen vol met afgerukte kabels, verkeerslichten die niet meer werkten, ...

Vrijdag 11 augustus

Onze laatste dag. Koffers pakken en dadelijk gaan eten bij Fuddruckers.

We moeten op tijd doorgaan naar Atlanta.

De regels op de luchthaven zijn verstrengd nu ze enkele dagen geleden al die gasten opgepakt hebben met explosieven.

Alles verliep zeer vlot: inchecken was snel, geen problemen gehad, zelfs vroeger vertrokken met het vliegtuig omdat iedereen er al was.

De vlucht op de KLM Airbus 767 verliep vlot, alleen wat minder luxe.

Zaterdag 12 augustus

Te vroeg aangekomen op Schiphol. Daar nog enkele uren rondgelopen en onze tijd volgemaakt met winkeltjes kijken, iets eten en drinken, ...

Met een half uur vertraging vertrokken we dan (weer met een Fokker 50) richting Zaventem. Ondanks het late vertrek waren we maar 5 minuten te laat in Zaventem.

Pascal was er al om ons op te vangen en naar huis te brengen.

Het einde van weer een geslaagde Amerika-vakantie.